© Powered by SiteSpirit

 

 

Classificatie, garanties en voorwaarden

Classificatie

De in deze brochure opgenomen accommodaties hebben wij zo objectief mogelijk beoordeeld. Hierin hebben wij niet de officiële 'sterren' classificatie (*) aangehouden, maar geven wij de voorkeur aan onze eigen palm- boompjes. Drie palmboompjes zijn daarbij niet gelijk aan drie sterren, doch geven slechts aan dat dit hotel drie keer beter is, dan een hotel met één palmboompje.


PT TRAVELSERVICE & SELAMAT JALAN TOUR

logo-compleet_Tekengebied 1 (002).jpg


StichtingGarantiefonds Reisgelden G.G.T.O.

GGTO_logo_zwart.png

Ons bedrijf is aangesloten bij G.G.T.O.
Garantiefonds voor de kleine Gespecialiseerde Tour Operator.
Wij staan daar geregistreed onder lidnummer 1569

Alle in dit programma gepubliceerde reizen, met uitzondering van vluchten per lijn- dienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis,vallen daarom onder de garantie van de G.G.T.O.. De G.G.T.O.-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn voor- uitbetaalde reisgelden  terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan na- komen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.


Calamiteitenfonds

99.png

Ons bedrijf is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle in dit programma gepubliceerde reizen vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Vraag voor meer informatie uitdrukkelijk naar de brochure 'Informatie ANVR vakantie'. Daar staat, naast andere regelingen, de volledige garantieregeling van het Calamiteitenfonds beschreven.


Duurzaam toerisme

Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat reizen in de toekomst ook nog goed mogelijk is. De reisbranche voelt zich hierbij betrokken. ANVR reisorganisaties zijn in ANVR verband verplicht om een milieuprogramma met praktische maatregelen op te stellen en toe te passen. In dit programma beschrijven reisorganisaties hoe zij nu en in de toekomst de zorg voor het milieu toepassen in de bedrijfsvoering en in de aan u aangeboden reizen. Ook is een daartoe opgeleide milieucoördinator actief.

Wij voldoen aan de gestelde verplichtingen conform de eisen van de Stichting Milieuzorg ANVR Reisorganisatoren. U kunt onze milieu- beleidsverklaring en milieuprogramma nalezen op de website www.selamatjalan.nl Duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reis- ondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij ook een onmisbare schakel. U kunt hierover meer lezen in de ANVR brochure en op www.anvr.nl
Wij steunen actief het ANVR en ECPAT-NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn op misbruik van kinderen. Informatie is bij de reisleiding beschikbaar


Aanvullende voorwaarden

Bestrijding kinderprostitutie (ECPAT) Wij steunen actief de ANVR en ECPAT in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn en seksueel misbruik van kinderen te melden (www.meldkindersekstoerisme.nl).

Informatie is bij de reisleiding beschikbaar. Roken in de bus ANVR-reisorganisatoren houden zich aan het wettelijke verbod op roken in de bus. Voor rokers is er uiteraard gelegenheid tijdens de stops in de buitenlucht te roken. Onderweg met KLM Ontspannen op reis
Weg van de dagelijkse beslommeringen en alleen nog maar genieten. Dát is vakantie. Reist u met KLM, dan begint uw ontspannen vakantiegevoel al in het vliegtuig.

Wereldwijd
Met KLM komt u overal. Samen met partner Air France vliegt KLM jaarlijks 65 miljoen passagiers naar meer dan 300 bestemmingen. Mondiaal werkt KLM samen met een aantal topmaatschappijen in het SkyTeam. Dat betekent voor u eenvoudig overstappen en vluchten die goed op elkaar aansluiten.  

Voor vertrek
U boekt uw vlucht gemakkelijk via klm.nl of met de KLM-app. Vanaf 30 uur (*USA 24 uur) voor vertrek kunt u online inchecken. Voer uw ticketnummer in, klik uw gegevens aan en het is geregeld. Kies meteen een geschikte zitplaats, eventueel met extra beenruimte zoals de stoelen in de Economy Comfort-zone.  

Op Schiphol
Checkt u online in, dan omzeilt u wachtrijen en gaat u direct naar een bagage-afgiftepunt. Even uw ticket scannen, uw bagage in de machine plaatsen en voilà, alles is ingecheckt. Wandel rustig door naar uw gate of naar één van de lounges, waar Flying Blue Gold- of Platinum-deelnemers kunnen relaxen of ongestoord internetten.   

Aan boord
Eenmaal aan boord zijn er topfilms, games en talencursussen voor u beschikbaar in het entertainmentsysteem. Op korte vluchten ligt het inspirerende magazine Holland Herald voor u klaar en in de Business Class vindt u een ruime selectie internationale kranten.  

Dineren
Goed eten is belangrijk, zeker op een reisdag. Daarom besteden wij veel zorg aan onze maaltijden en snacks. Omdat smaken verschillen, kunt u een à la carte-maaltijd kiezen op bijna alle intercontinentale vluchten. In de Business Class geniet u van geselecteerde wijnen en gerechten van gerenommerde topkoks. De lunch in deze reisklasse is nu nog verfijnder van smaak, met biologisch desembrood en prijswinnende Noordhollandse kaas.  

Toonaangevend
KLM is een voorloper als het gaat om duurzaam ondernemen. Dat vertaalt zich in vliegtuigen die 25% minder brandstof verbruiken en bindende afspraken met het Wereld Natuur Fonds om de CO2-uitstoot zoveel mogelijk te beperken. Bovendien is KLM een voortrekker in vliegen op duurzame biobrandstof. Wilt u zélf een steentje bijdragen? Via uw reisagent kunt u uw vlucht compenseren, vaak al voor een paar euro's.  

Vliegt u met KLM, dan kunt u zich verheugen op een inspirerende reis!

Meer weten?
Neem contact met ons op of kijk op www.klm.nl  


Restitutie:

Wanneer men tijdens een rondreis niet deelneemt aan reeds in het programma genoemde excursies, hotel- overnachtingen of maaltijden, is geen restitutie van de kosten mogelijk.


Reisroute:

Wij behouden ons het recht voor de reisroute aan te passen, wegens vluchtschemawijzigingen of calamiteiten onderweg.


Kennelijke fouten en vergissingen:

Kennelijke fouten en vergissingen gemaakt in dit programma of tijdens gesprekken met één van onze medewerkers zijn niet bindend voor Selamat Jalan Tour.


Prijswijzigingen voorbehouden:

Selamat Jalan Tour werkt met een prijsbijlage die voor een bepaalde periode geldig is. De datum van de reservering is bepalend voor de prijs. Onze medewerkers kennen de juiste prijzen en zullen u deze doorgeven.


Luchtvaarmaatschappijen

De luchtvaartmaatschappijen waar mee gevlogen wordt zijn: Malaysia airlines, Singapore airlines, Cathay Pacific, Garuda Indonesia, Emirates en KLM. Al deze luchtvaartmaatschappijen hebben een enorme reputatie als het gaat om service, veiligheid en betrouwbaarheid.